نکات خودرویی

نحوه هواگیری رادیات آب چانگان،آریو،برلیانس

هواگیری رادیات آب آریو،برلیانس ،چانگان

نحوه هواگیری رادیات آب خودرو :

هواگیری رادیات آریو،برلیانس،چانگان

رادیاتور آب یکی از قطعات مهم در موتور خودرو به شمار می‌رود که وظیفه مهمی به عهده دارد. و ورود هوا به رادیاتور سبب ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود.به همین دلیل باید رادیاتور خودرو هواگیری شود.

وظیفه رادیات آب چیست؟؟

رادیات آب وظیفه دارد تا موتور و سایر قطعات آن را خنک کند. مایعی را در اطراف موتور خودرو توسط واتر پمپ به حرکت در می آورد  و باعثِ انتقالِ گرمای بسیار بالا از آب به هوا می‌شود و بدین‌ترتیب، دمای کلی داخل موتور نیز کاهش میابد و از یک دمای مشخصی بالاتر نمی‌رود.

دلیل هوا گیری رادیات :

هواگیری رادیات آب خودرو های چینی

هواگیری رادیات دلایل متعددی دارد و من مهم ترین آنهارا برای شما عزیزان اعلام میکنم:

1-نشتی رادیات ب این صورت ک با خروج آب از رادیات هوا جایگزین آن خواهد شد

2-سوختن واشر سر سیلندر  با نشتی آب در روغن همراه  میشود که اصطلاحا به این حالت قاطی کردن آب و روغن میگویند.

3-گاهی اوقات پارگی شیلنگ های رادیات و باز بودن درب رادیات نیز میتواند باعث شود.

4-باز کردن درب رادیات در دماهای بالا نیز میتواند یکی از دلایل باشد.

نشانه های هوا گرفتن رادیات خودرو چیست:

زمانی ک در رادیات هوا جمع میشود ضدیخ نمیتواند گردش کند و ماشین بیش از حد داغ میشود و ب اصطلاح جوش می اورد و اینکه شما تصور کنید ک با پر کردن دوباره رادیات این مشکل حل خواهد شد اشتباه است و ممکن است دوباره اتفاق بیفتد.

ازجمله نشانه ها ک میتوان پی برد :

1-روی داشبورد دماسنج ماشین دمای بالا و غیر عادی را نشان خواهد داد 2-نشتی آب از رادیات 3-بوی ناشی از سوختن مایع ضدیخ ک بویی شیرین دارد

نکات ضروری قبل از هواگیری ک باید رعایت کرد:

اکثر مواقع اتفاق خواهد افتاد که این دلایل مربوط ب سوختن واشر سر سیلندر نیز باشد پس برای اطمینان درب رادیات را صب یا در حالتی ک رادیات سرد باشد باز میکنیم و در صورت خروج هوا میتوان از سوختن واشر سرسیلندر اطمینان پیدا کرد و در این حالت باعث بد کار کردن موتور در ابتدای روشن شدن خواهد شد.هوا گرفتن رادیاتور ماشین بدون باد کردن شلنگ ها اکثر مواقع ب خاطر نشتی در یکی از اتصالات سیستم است.خرابی درب رادیات نیز باعث خروج آب هنگام داغ شدن و هوا گرفتن رادیات میشود.ممکن است نشتی آب در شرایطی مانند قبل از روشن شدن فن کامل یا ترموسات اتفاق بیفتد ک در این مواقع میتوان با روشن گذاشتن موتور خودرو تا لحظه داغ شدن کامل خودرو و روشن شدن مجدد فن و بررسی نقاط مختلف محل نشتی را پیدا کرد.

هواگیری رادیات آب آریو،برلیانس،چانگان

 نحوه صحیح هوا گیری رادیات:

برای هواگیری صحیح ابتدا باید موتور خودرو خاموش و کاملا سرد باشد تا اب موجود در لوله ها موجب سوختگی نشود و تمام پیچ های هواگیری را باز کنید سپس خودرو را روشن کنید و قبل از اینکه موتور به دمای بالا برسد، پیچ خروجی هوا را باز کنید و توجه کنید اتومبیل باید در محلی صاف و بدون شیب باشد سپس آب جوشیده سرد(چون آب شیر دارای املاح است و باعث ایجاد رسوب میشود) را داخل رادیات بریزید این کار را تا زمانی ادامه دهید که آب به صورت یک دست و بدون صدا از پیچ خروجی خارج شود.بعد از اتمام هوا و خروج آب بدون قطع و وصل شدن از هر پیچ هواگیری ، آنها را ببندید.

لازم است هر زمان که آب داخل رادیات میریزیم، پس از آن عمل هواگیری را هم انجام دهیم، چون ممکن است به هنگام ورود آب به رادیاتور، هوا هم به آن وارد شود. علاوه بر این، هرگاه درجه آمپر اتومبیل بیش از حد بالا برود و ماشین جوش بیاورد، ممکن است خودرو به هواگیری نیاز داشته باشد.

ما در گروه بازرگانی سامان پارت در زمینه پخش لوازم یدکی خودرو های چینی از جمله آریو،برلیانس،چانگان فعالیت میکنیم. و کلیه لوازم بدنه و موتوری را بدون واسطه و با قیمت مناسب و با ضمانت خدمت شما مشتریان عزیز ارایه میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *